Про мене


Автобіографія
Я, Черкасова Олена Іванівна, народилася 25 січня 1986 року у с. Бобринка Бобринецького району Кіровоградської області. У 2001 році закінчила Бобринківську ЗОШ І-ІІ ступенів і вступила до Новобузького педагогічного коледжу Миколаївського державного педагогічного університету імені
 В. О. Сухомлинського на навчальний відділ. У 2005 році закінчила даний навчальний заклад і отримала спеціальність вчителя початкових класів зі спеціалізацією керівника художніх колективів.
З 2005 р. навчалась у Кіровоградському державному педагогічному університеті ім. В. Винниченка на заочному відділені факультету філології та журналістики. У 2009 році закінчила навчання і отримала вищу освіту за спеціальністю вчителя української мови і літератури, спеціалізація зарубіжна література.
Протягом 2005-2009 р.р. працювала вихователем групи продовженого дня Бобринецької ЗШ І-ІІІ ступенів №5 імені П. П. Шумилова. З 2009 року переведена на посаду вчителя української мови і літератури у середніх та старших класах.
З 2015 р.- вчитель ІІ кваліфікаційної  категорії.
Класний керівник 7-А класу.
25 серпня 2016 року звільнена з посади вчителя української мови та літератури Бобринецької ЗШ І-ІІІ ступенів №5 ім. П. П. Шумилова порядком переведення до К З «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5» Бобринецької міскої ради Кіровоградської області на цю ж посаду.
Одружена, маю доньку.
26 серпня 2016 р.

                                                             
                                               
     Довідка – характеристика

    на вчителя української  мови та літератури
Черкасову О.І
Загальний стаж роботи: 11 років;
Стаж роботи за фахом: 7  років;
Освіта: вища
Спеціальність:  вчитель української мови та літератури
Підвищення кваліфікації: 2011 р. Кіровоградський обласний інститут    
післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського;
Кваліфікаційна категорія: ІІ
Працює за проблемою:

Черкасова Олена Іванівна працює в Бобринецькій загальноосвітній школі  І – ІІІ ступенів №5 імені П.П. Шумилова  учителем української мови та літератури з 2009 року.
Добре володіє сучасними методами викладання української мови і літератури, що ґрунтуються на принципах особистісно орієнтованого навчання та активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів.
         Творчий пошук, прагнення до неординарного розв’язання методичних проблем, пробудження в учнів інтересу до вивчення мови, розвиток у них мовного чуття – така, загалом, робоча програма вчителя. Любить експериментувати, постійно в пошуках нових ефективних методів, форм роботи з дітьми та батьками. Особливу увагу приділяє проблемному навчанню, формуванню національної свідомості та самосвідомості учнів. Добре володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів. Використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації навчального процесу, знає основні нормативно-правові акти в галузі освіти, володіє ораторським мистецтвом. Раціонально використовує час на уроці, новий матеріал викладає на належному науковому рівні із застосуванням міжпредметних зв’язків, звертає увагу на розвиток пізнавальних здібностей учнів. На уроках забезпечує оптимальний психофізіологічний клімат.
        Працює над вирішенням науково-методичної проблеми «Застосування інтерактивних технологій навчання для розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури» , яку розв’язує шляхом впровадження елементів сучасних освітніх технологій у роботі з дітьми.
              В. Сухомлинський стверджував, що за маленькою шкільною партою твориться народ. А творять його  в першу чергу вчителі української мови та літератури, «наставники думки, волі, духу людини», бо наука рідної мови, літератури – наука про найголовніше: про Україну, рідну землю, її силу й красу, її минуле й майбутнє. Найефективнішим засобом розвитку творчих здібностей учнів є інтерактивні технології навчання.
       Ця тема є актуальною, бо:
    забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини;
    сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні;
    робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку української мови та літератури.
Суть досвіду у впровадженні таких принципів:
 
    сприйняття дитиною нових знань має бути осмисленим; 
    думати, розуміти сутність речей; 
    аналізувати, осмислювати ідеї, шукати потрібну інформацію, тлумачити її, застосовувати за певних умов; 
    створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра; 
    розвивати творчу уяву учня , асоціативне мислення;
    прагнення постійно вдосконалюватися;
    розв'язувати дедалі складніші творчі завдання;
    перевага в роботі надається нестандартним урокам, які сприяють розкриттю творчого потенціалу  вчителя і учнів; 
    вивчає індивідуальні особливості дітей, сприяє розвитку їхніх здібностей; 
    особистим прикладом виховує повагу до моральних принципів; 
 У досягненні цього  найбільш сприятливими є використання інтерактивних технологій, впровадження яких забезпечує:
    якісний рівень знань;
    робить урок цікавим;
    досягнення максимального взаєморозуміння і співпраці між учителем і учнем.
       Працюючи над даною темою вчителька використовує такі інтерактивні технології:
    на уроках української мови: «Мікрофон», «Я-редактор», робота в парах (гра «Репетиція»), робота в групах, «Навчаючи – вчусь», «Лінгвістична мозаїка», «Займи позицію», «Незакінчене речення», «Диктант-попурі», «Німий диктант», «Розподільний акродиктант»,гра «Упіймай помилку» .
    на уроках української літератури:
 «Діалог», «Синтез думок», «Спільний проект» ( із застосуванням комп’ютерних технологій), «Коло ідей», «Дебати», «Асоціативний кущ», «Крісло автора», «Доміно».
     Велику увагу приділяє активізації мовної діяльності учнів, опануванню ними монологічного та діалогічного мовлення, правилами мовної поведінки; розвиває вміння послідовно і грамотно висловлюватись в усному і писемному мовленні.

     Вивчаючи твори українських письменників і беручи за приклад їх життя та життя героїв їх творів, виховує в учнів громадську позицію і високі моральні якості.
Значну увагу приділяє розвитку читацьких умінь, виховує культуру читання.
          Знання учнів Гончарука В., Трембич М., Поскальнюк В., Василенко В., Іващенко Ю. відповідають вимогам навчальних програм, діти мають високій рівень знань з дан
их предметів. Значна частина школярів має навички самостійної роботи, вміють користуватися довідковою літературою, робити висновки, аналізувати тексти, готувати короткі усні та письмові повідомлення.  Черкасова О.І. формує в дітей позитивні риси характеру: чесність, справедливість, наполегливість, доброту, культуру думки і поведінки.
Проводить відкриті уроки. Систематично займається самоосвітою, опрацьовує фахові періодичні видання: журнал «Дивослово», «Українська мова і література в загальноосвітніх школах, гімназіях, ліцеях, колегіумах»,
Користується авторитетом серед учнів, батьків, колег по роботі.  Її уроки відзначаються високим науковим і теоретичним рівнем. Заняття рідної мови і літератури проводить творчо, емоційно, цікаво. Вчитель працює над виробленням орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів, збагаченням їх лексичного запасу. Старанно готується до кожного уроку, наповнює його цікавим змістом та мовним матеріалом. Доцільно спрямовує самостійну роботу учнів, розвиває їх творчу активність, забезпечує зв'язне монологічне та діалогічне мовлення. Це сприяє активізації навчального процесу та забезпечує належний рівень результативності роботи вчителя, виховуючи в учнів інтерес до знань, любов до рідної мови, часто практикує орфографічні хвилинки, різні види міні-диктантів, мовні шаради, пізнавальні завдання, творчі вправи. Проблемно-пошуковий метод подачі нового матеріалу вміло реалізовує на основі індивідуальних та групових форм роботи. Результативно працює  зі обдарованими дітьми, основну увагу зосереджує на розвитку їх творчих здібностей. Ефективно використовує нестандартні завдання. Більшість її уроків – тематичні, розвиваючі, мають практичне спрямування. Творчо використовує у вихованні підростаючого покоління педагогічну спадщину В.О.Сухомлинського. Взяла участь у педчитаннях, присвячених життю та творчості Януша Корчака.
Учні Черкасової О.І. мають добрі знання з української мови і літератури,  беруть активну участь у шкільних та районних олімпіадах, конкурсах:  знавців української мови ім. П. Яцика, мовно-літературному конкурсі  ім. Т. Г. Шевченка, Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник».
 Учениця Іващенко Юлія (5 клас) – зайняла І місце у районному конкурі знавців української мови та літератури імені Петра Яцика.
 Любить дітей, надає великого значення підготовці та проведенню позакласних заходів. У цьому навчальному році провела захід «Україна - моя Батьківщина», патріотичне дійство, що не залишило нікого байдужим.                    
Постійно переймає досвід у своїх колег Кондратюк Т.Д., Рубаненко Н.Л., Ладиженської О.В., відвідуючи їх уроки, консультуючись з практичних питань викладання української мови та літератури. Тісно співпрацює з вчителем-філологом, новатором Кунашенко Наталією Григорівною, яка охоче надає методичні поради, ділиться авторськими цікавинками. Член шкільного методичного об’єднання учителів-словесників. Науковість та ґрунтовний виклад властиві її виступам на засіданнях предметної кафедри, районних семінарах, творчих зустрічах, конференціях.
Завідувач кабінету української мови, який обладнала в патріотично-українському стилі.  Естетично оформлений клас, вирізняється сучастістю та актуальністю. Наприклад, дидактичні стенди кольору державного прапора, класний куточок у формі українського вінка зі стрічками .
Постійно працює над удосконаленням фахового почерку, методичного стилю.

Немає коментарів:

Дописати коментар